Aktywność fizyczna a poprawa erekcji

Coraz większa ilość panów mierzy się z problemami z erekcją, które zaniedbywane mogą prowadzić nawet do długotrwałych braków potencji. Regularna i umiarkowana fizyczna aktywność podnosi znacznie naszą pewność siebie i samoocenę. Wpływa również bardzo pozytywnie na nasz układ naczyniowo-sercowy, poprawiając znacząco krążenie krwi w okolicy miednicy i ułatwiają tym samym osiąganie erekcji. 

Co będzie sprzyjało zaburzeniom erekcji?

Schorzenia mięśnia sercowego i zaburzenia erekcji stanowią konsekwencję prowadzenia niezdrowego stylu życia, nieodpowiednich żywieniowych nawyków i bezpośrednio powiązanego z nimi wzrostu w zakresie nadprogramowych kilogramów. Na potencję i stan zdrowia negatywny wpływ ma przewlekły stres, brak albo zaburzenia snu, zbyt męcząca praca, nałogi i niewątpliwie brak fizycznej aktywności. Na przykład mężczyzna uzależniony od palenia tytoniu może mieć bardzo ograniczoną potencję, zaś dodatkowo jego płodność maleje z następnymi latami kontynuowania nałogu. Obniżone libido i niewielka sprawność seksualna mogą trwać przez wiele lat, doprowadzając do zbyt wczesnych wzwodów albo braku możliwości ich utrzymania. W rezultacie może się to przerodzić w zupełny brak erekcji.

Zbawienny wpływ treningów na męską erekcję

Fizyczna aktywność wpływa bardzo pozytywnie na męską erekcję. W fizjologicznym aspekcie, fizyczne ćwiczenia i trening na siłowni:

  • wzmacniają wytrzymałość naszego organizmu,
  • wzmacniają układ naczyniowo-sercowy,
  • zwiększają wydzielanie testosteronu, czyli płciowego hormonu odpowiedzialnego za męską ochotę na uprawianie seksu,
  • prowadzą do zwiększenia witalności,
  • polepszają krążenie w okolicy miednicy, co przyczynia się do spotęgowania erekcji.

Psychologiczny aspekt tyczy się rezultatów uzyskiwanych bezpośrednio po odbyciu treningu siłowego. Lepsza budowa ciała poprawia naszą atrakcyjność, samoocenę i pewność siebie. Dzięki znacznie większemu powodzeniu u przeciwnej płci redukcji ulegają kompleksy, jak i mające wpływ na erekcję, kłopoty o psychologicznym podłożu.

Czy uprawianie sportu może być szkodliwe dla erekcji?

Biorąc pod uwagę możliwość negatywnego wpływu ćwiczeń na męską erekcję, warto podkreślić, iż nie chodzi tutaj bynajmniej o samo wykonywanie wybranych ćwiczeń. Szkodliwy będzie brak gotowości, żeby cierpliwie zaczekać na postępy w treningu siłowym, co może przyczyniać się do nieumiarkowania i lekkomyślności panów uprawiających sport – częstego przetrenowania destrukcyjnego w efektach dla całości organizmu i stosowaniem sterydów. Anaboliczne sterydy odpowiedzialne są za zahamowanie naturalnej produkcji testosteronu, który warunkuje erekcję i pozwalają tylko w czasie ich zażywania cieszyć się zwiększoną siłą i masą mięśniową.

Jaki typ aktywności fizycznej będzie pomocny w przypadku problemów z erekcją?

Kluczem do skutecznego poradzenia sobie z kłopotami z erekcją będzie zachowanie równowagi. Nie chodzi tutaj o stresujący i nadmierny fizyczny wysiłek pod postacią kilkugodzinnych treningów, w czasie których łatwo jest o urazy i przemęczenie. Trzeba podchodzić do wszelkich typów aktywności w sposób bardzo indywidualny – mają poskutkować przyjemnym zmęczeniem i nie forsować zbytnio naszego organizmu. Najistotniejsze będzie zachowanie regularności i zrównoważenie siedzącego trybu życia podczas wykonywania pracy. Możemy wybierać dłuższe spacery z psem po pobliskim lesie, sporty walki, nordic walking, jazdę na snowboardzie czy też deskorolce, ściankę wspinaczkową albo pływanie. Znakomitym rozwiązaniem jest także uprawianie sportu razem z drugą połówką – obie osoby będą czerpały korzyści psychiczne i fizyczne i w oryginalny sposób spędzą swój czas wolny.

Przykładowe ćwiczenia siłowe na lepszą erekcję

Wykonywanie wybranych ćwiczeń siłowych ma wpływ na pobudzanie przysadki mózgowej do większej produkcji testosteronu. Największe grupy mięśni uda się nam zaangażować, dzięki: wyciskaniu sztangi leżąc, martwemu ciągowi, pompkach na poręczach czy też przysiadom. Dzięki temu erekcja będzie mocniejsza i długotrwała.